Consultancy

Onze service om je door een transformatie te loodsen en de spil te zijn in de dynamiek tussen opdrachtgever, partners en leveranciers. We zijn teamplayers of team samenstellers; het is aan jou om dat te beslissen.

Food curatorschap. Onze service om je door een transformatie te loodsen en de spil te zijn in de dynamiek tussen opdrachtgever, partners en leveranciers. Het maakt niet uit of het werkveld in de horeca, foodservice of algemene food-voorzieningen als onderdeel van een bedrijf (bijv. personeelscatering concepten), wij snappen dat leveranciers vaak het aanbod dicteren. Juist bij een transitie naar een meer moderne visie op voeding, een door het personeel afgedwongen transitie in aanbod of een drastisch nodige schaalvergroting in het aanbod; wij zijn klaar om dat proces te begeleiden en als partner te fungeren. We Design Food is de curator op het gebied van voedselkwaliteit en smaak.

Culinair merk imago . Het betreft hier een volledige review puur op de combinatie tussen merk en voedselaanbod. We benaderen dit als een ‘denk eens met ons mee’ type service waar we maximaal creatief kunnen zijn. Gewoon om teams en merken verder te helpen en een foodconcept extra waarde te geven. We kunnen deelnemen aan een brainstormsessies en trendpresentaties geven. We kijken naar je menu en voedsel cyclus en bepalen of dit logisch aanvoelt in connectie met de doelgroep. Bij beschikbaarheid van de juiste data kunnen we aansluitend natuurlijk logischerwijs een menu engineering analyse uitvoeren als volgende opdracht. Een logische volgende stap!

” WDF vinden je zwakke plek of uitdagingen en met hun creativiteit vinden ze een geschikte oplossing ”

Robbert van Leeuwen, Café van Leeuwen / Hendrix

Sourcing consultancy. Het sourcen van producten kan vreselijk zijn. Dat weten we. Met F&B teams werken we samen en filteren we de sourcing activiteiten op importantie en waarde voor het concept. We zijn het centrale aanspreekpunt voor sourcing vragen en activiteiten en controleren de hoeveelheid acties. Sourcing consultancy is vaak een logische vervolgstap na implementatie van een concept; om zo het concept zelf te bewaken en eventuele uitbreiding of vernieuwing van het assortiment kloppend te houden. Zeker in de hotelwereld zien we dat lokale sourcing hele teams kan opslurpen; met ruis op de lijn als gevolg en verkeerde inschatting van prioriteiten. Negatief bijeffect kan zelfs een afbreuk van het concept betekenen of kannibalisme veroorzaken op bestaand assortiment.