We Design Food is een food concept bureau waar het design de succesfactor bepaalt, voor elke onderneming waar goed en doordacht eten een meerwaarde heeft. Design stopt niet bij conceptontwikkeling of het creëren van een nieuw product; het stroomt naadloos over in executie en het sturen op data en feedback. Eten, smaak en een culinaire beleving zijn fluïde, en hebben een strategie nodig om te excelleren. We zijn als een vis in het water in de retail en foodservice, en onze services beantwoorden aan de vraag van nu en morgen.
onze missie
ONs culinaire hart verbind concept met keuken, recept & marge
We creëren foodconcepten die werken. De juiste impressie voor jouw gasten en klanten. Iedereen in ons netwerk vindt kwaliteit in eten belangrijk en samen leveren wij een langdurig resultaat.
onze visie
onze fases
Het raamwerk en DNA bepalen de kracht en duurzaamheid van een foodconcept. Natuurlijk receptuur als referentie en het vastleggen van smaakkwaliteit, maar juist ook de uitvoer ervan en de perceptie aan tafel of een klant die twijfelt over een bestelling. Het vergt expertise die vandaag en morgen broodnodig zijn. Van Inspiratie, brainstorm, onderzoek en analyse, tot fooddesign, implementatie, marketingstrategie en (re)organisatie. Ons team kan vele vormen aannemen: wij zijn receptuurschrijvers, conceptontwikkelaars, strategisch aanjagers en trainers. Daag ons uit, we zijn er klaar voor.
Innovatie op maat
Creativiteit en innovatie op maat is schaars in de professionele foodsector, net als aandacht voor smaak en voedingswaarde. Dat vinden wij zonde maar wij weten vooral dat we het kunnen veranderen; goed eten zit namelijk in ons DNA. Het is onderdeel van wie wij zijn en waar we ‘s ochtends voor opstaan. Het doorgronden van gast en klant, daar gaat het om. Wij kennen die voedsel frustraties van het dagelijkse leven met een drukke baan, gezin en sociaal leven. Goed eten is geen luxe! Juist daarom delen wij onze kennis en ervaring én verbinden wij verschillende disciplines in theorie en praktijk. Food concept design heeft drie zaken nodig: een droom, een focus en een pitbull mentaliteit. Wij geloven namelijk dat we door middel van samenwerking een duurzaam resultaat binnen ieder foodvraagstuk kunnen verwezenlijken. Wij maken fooddesign praktisch toepasbaar en onderscheiden ons met smaak en een aanpak die structureel winst oplevert. Dat is wat We Design Food is en wat ons onderscheidt.
Values & Promises
good food for everyone!
We Design Food staat voor food concept design met een hoge impact voor zowel klant, gast en betrokken partners. Ze komen samen in onze food concepten en leveren een tastbaar resultaat. Ons culinaire hart verbindt concept met de keuken of productieomgeving, marge en recept en ondernemer of investeerder. Wij verbinden ons aan een werkbaar en bewezen concept waar we binnen het budget maximaal creatief willen zijn.
Arne never sleeps. Zorgt voor de wetenschappelijke basis van wat eten daadwerkelijk is en betekent binnen een project. Receptuurkoning...
Louis Meisen
Food Concept Strategist
Louis is een geboren Bourgondiër. Absolute drijfveer is lekker en waarachtig eten. Missie? Zo natuurlijk...
Loes van der Stappen
Project Manager
Loes houd van een uitdaging en zoek altijd naar een creatieve en effectieve oplossing. Ik haal...
Lieke Sniekers
Copywriter & Trainer
Lieke is onze verhalenverteller. Met haar journalistieke achtergrond en activiteiten voor diverse lifestyle en culinaire bladen...
Patricia Ploeger
Diëtist & Voedingstechnoloog
Patricia houd je niet voor de gek. Die weet namelijk wat er in eten zit, hoe producten gemaakt worden en wat de addertjes onder het gras zijn.
Fleur Buijs
Stagiaire Food Innovation
Fleur wordt gedreven door haar passie voor Food. De brede kennis die ze heeft opgedaan tijdens haar studie Food Innovation, met een minor in Gastronomy, past ze met veel enthausiasme toe in de praktijk. Met een kritische, vernieuwende en creatieve
Chayenne neemt graag risico’s. Zij gaat een uitdaging niet uit de weg en zorgt ervoor dat wat onmogelijk lijkt in de toekomst mogelijk kan worden gemaakt. Met haar studie in graphic design zet ze zich in om op een innovatieve
WDF Stage
Stagiaire Marketing
Ben jij creatief en kritisch en werk je graag in een ambitieus, jong team?
Arne Ramak
Food Creator
Arne never sleeps. Zorgt voor de wetenschappelijke basis van wat eten daadwerkelijk is en betekent binnen een project. Receptuurkoning en kennisbank binnen elk project. Met een traditionele koksopleiding en meerdere specialisaties kent hij zijn weg in de culinaire wereld.
Binnen #WDF de conceptbedenker en receptuurmachine.
Louis Meisen
Food Concept Strategist
Louis is een geboren Bourgondiër. Absolute drijfveer is lekker en waarachtig eten. Missie? Zo natuurlijk mogelijk een foodconcept laten aansluiten bij de wensen van de gast en dit ook daadwerkelijk mogelijk maken en implementeren. Gelooft heilig in de kracht van echt goede grondstoffen.
Binnen #WDF de project manager en het culinaire geweten.
Loes van der Stappen
Project Manager
Loes houd van een uitdaging en zoek altijd naar een creatieve en effectieve oplossing.
Ik haal mijn energie uit gezond en lekker eten, maar vooral uit het behalen van doelen en het neerzetten van concepten met een gemotiveerd en enthousiast team!
Binnen #WDF de wetenschappelijke basis.
Lieke Sniekers
Copywriter & Trainer
Lieke is onze verhalenverteller. Met haar journalistieke achtergrond en activiteiten voor diverse lifestyle en culinaire bladen geeft zij kleur aan een concept. Haar kwaliteit ligt op het raakvlak van de culinaire wereld met de consument. Zij snapt wat mensen lekker vinden, hoe ze willen koken en wat ze energie geeft. Haar blogs zijn een lust voor het oog, en doen je verlangen naar de culinaire ervaring of plek die zij beschrijft. Haar kookstijl? “Hedonistisch met een geweten”. Alstublieft!
Binnen #WDF de copywriter en receptenschrijver.
Patricia Ploeger
Diëtist & Voedingstechnoloog
Patricia houd je niet voor de gek. Die weet namelijk wat er in eten zit, hoe producten gemaakt worden en wat de addertjes onder het gras zijn. Voeding zit in haar DNA en er zijn geen geheimen voor haar wanneer zij in onze recepturen duikt of onze gerechten analyseert. Haar nominatie als een van de 3 beste diëtisten van Nederland bewijst haar kwaliteit. Haar wetenschappelijke visie en onderbouwing zorgt voor een nuchtere schets van ons levensmiddelen landschap, wars van trends & gezondheids-claims.
Fleur Buijs
Stagiaire Food Innovation
Fleur wordt gedreven door haar passie voor Food. De brede kennis die ze heeft opgedaan tijdens haar studie Food Innovation, met een minor in Gastronomy, past ze met veel enthausiasme toe in de praktijk. Met een kritische, vernieuwende en creatieve mindset, streeft ze naar het neerzetten van sensationele en originele food concepten.
Chayenne neemt graag risico’s. Zij gaat een uitdaging niet uit de weg en zorgt ervoor dat wat onmogelijk lijkt in de toekomst mogelijk kan worden gemaakt. Met haar studie in graphic design zet ze zich in om op een innovatieve manier tot een passend concept te komen. Wat haar fascineert? De zintuiglijke perceptie van voedsel en het (soms wat vreemde) menselijke gedrag dat onze voedselkeuze beïnvloedt.
WDF Stage
Stagiaire Marketing
#WDF recruits talents
Ben jij creatief en kritisch en werk je graag in een ambitieus, jong team? Dan is deze stageplek misschien wel iets voor jou! klik hier voor de volledige vacature